bgn pagi-pagi bergegas turun ke pejabat untuk ke kuantan bertujuan
1)jahit beg
2)ambik printer yg sudah dibaiki
3)menempah bowling untuk program ptg esk
ok sebelum kejadian kami berempat(boy,am.ude) mkn di nsi kerabu di kemira..
kami mkn dgn sedapnya..
selepas mkn si boy tertinggal kunci ats meja.aku sorok dlm beg.si boy mencari-cari dimana kunci kreta dia.lps tu si am ni plk ckp kah?bek mu v knci krte kt boy nt x balik kiter..aku pn dgn muke selamber bg la knci tu kt boy..
kami berempat menaiki lah kreta mnuju ke kuantan. tp si farah ain tny knp ikut jln ni??knp x trus ke kuantan je mse kt kemira td..knp patah blik ikut bypass..tp si boy ckp xpelh kiter ikut jln nie..lps tu aku bru nk msj si adik(mpp) tp x sempat kerana aku tgk kreta laju mnuju naik divider brdekatan selekoh nk ke gambang n kuantan..aku terus mengucap..
n sedar2 aku terhimpit dlm krete..kreta sudah terbalik..n aku terdengar pakcik soh mengucap n tlg keluarkan aku dlm perut kereta..darah berlumuran..x thu drh sape..aku x sedar mcm mne kreta blh trbalik d sblah sisi aku n am..tp alhamdulillah kami smua masih bernyawa..itulah yg aku fikirkan mse tu..mse di tepi jln kami x terkata dan x blh nk diungkapkan..hny Allah shja yg thu perasaan kmi ketika itu..bdn dh terketar2..
aku tgk boy:darah penuh di telinga n dahi..
am:darah keluar x henti2..dlm mulut kot..plg byk darah keluar
ude:xda luka..org yg plg selamat skali..
aku:darah keluar di hidung kot..x thu luka dimana..x rase aper2..tp aku thu drh ader di hidungku
selepas itu aku tgk sdh rmi org yg cuba mnolong kami..brg2 brharga kami mrka tlg kuarkan..
keadaan sgt kelam kabut..aku sempat tgk jln sdh sesak..pakcik2 byk tlg bg tisu utk lap darah kuar..
then,kami dibawa ke hospital dgn kreta oleh en jbtn pertahanan awam..dlm kreta aku diam seribu bhasa,tp si boy sdh kalot mnelefon ayh n famly dia..utk bt report krta..aku mmg tkut nk call fmly dh..x thu nk bt aper dh..
smpi di hospital kmi di smbut oleh pgawai2 disitu..alhamdulillah kmi smua msh blh jln..cume rse pening2 jer..mybe sbb terhantuk..slps tu kmi diberi rawatn luar..kna tgu giliran sme..hny am shja yg kna bw d wad kecemasan..sblm kmi diberi rwtn, di ruang mngu aku tgk ader satu fmly yg sdg nangis2..suasana sgt sedih mse tu..lps org yg area stu dk brcakap2 la yg 2 jam sblm kiterg xcdent dh ader xcdent kt situ..tempat yg sama..n seorg mnginggal dunia..seram gler aku dgr..kiterg bersyukur x terkira...ajaib btul kjadian yg tuhan nk bg..apa yg ade dlm kpala aku mse ni adalah bile nk dpt rawatan nie..lmbt btul..
slps nme di panggil,aku msuk dlm bilik rawatn..aku diberi satu suntikan n x-ray di kepala..proses rawatn ambl mse agk lama..bnci btul dgn hspital kerajaan..
lps tu aku hny diberi ubt skit otot n tahan sakit..ubat luka x bg..aiyyoo..
dlm pkul 3 aku x thn sgt duduk d kerusi di hospital tu krn aku sgt pening,katil x disediakan..aku ikut best fren boy yg nme kimie pulang ump..smpi bilik dlm kul 4 aku trus solat..dlm pkul 5 aku cuba utk tdo tp x blh tdo..kpala aku sgt berdenyut...mak aku x thu lg tntg kjadian ni.
hanfon ptg tu x henti2 berdering dr kawan2 krn berita kmalangan kami berempat sudah heboh satu ump..aku x blh melayan mreka smua krn kpalaku sgt pusing..aku hny angkat fon org2 yg trtentu shja mcm haziq,nadia mpp...
slps magrib aku menelefon mak utk memberitahu kisah xcdent ini...mak sgt terkejut n seribu nsht aku terpaksa mndengar ceramah dr mak..huh...
lps isyak tetamu rmi yg dtg melawatku di bilik sampi pkul 12am pn msih ader tetamu lg..antara kwn2 yg dtg ialah syamin,yana kakde,sema,ain sema,tiehah pekan..
keesokan pn rmi lg yg dtg..pija n syamim dtg bg ubt gamat..thks pija 4 ur ubt gamat..hehe
tkhs syamim beki my spek kt mega..
hr ni hamdya,dayah,teha n kwn diarg dtg melawat aku di bilik..mreka bw bubur nsi..best..
thks korg bt bubur ns utk aku..huhu,,sbnrnya aku dh xder aper2 dh..
sms,msj,fb x putus2 dr kwn2 bertanya khbr..huhu..bangga dpt kwn2 mcm nie..huhu
emm last sekali terima kasih ats pertolongan semua org n kwn2 yg bertanya khbr tntg kemalangan ini..i love u all..i bru thu u all mmg syg i..auuu..hihi
dan kpd kami berempat yg terlibat kemalangan jgn sedih dgn kecelakaan ini..jdikan ia stu hikmah dan dugaan yg mematangkan kehidupan kita..semoga kita semua cpt sembuh..
boy:smga jahit di dahi cepat sembuh n sakit2 di bdn hlg cepat..
am:smga muko n mulut mu cpt sembuh
ude:smga sakit2 di bdn tu cpt sembuh..nt if der ksempatan kiter pg berurut smae2 ea...
dan apa yang blh aku katakan disini..berhati-hatilah ktika memandu,baca doa sblm nek knderaan..biar lambat asal selamat..sediakan payung sebelum hujan..
ok tu je kot crte ku utk tragedi 7 jan..
ni gmbr2 yg sempat diambil..yg len xder..xsempat nk ambil.
krete yg remuk di balai polis kuantan....

am sdg menunggu utk dibedah mulutnya pada pukul 2.45pm..
aku sdg menunggu ubat yang diambil oleh kimie n muka x sbr nk pulang ump..nk tdo..sgt pening ktika nie..cermin mata kemek..pening2..tudung pn dh mcm apo enth..
ok tu je kisah kami berempat..smga semua kejadian ini ada hikmahnya..jadikan ia satu pengajaran untuk smua

am sdg menunggu utk dibedah mulutnya pada pukul 2.45pm..
aku sdg menunggu ubat yang diambil oleh kimie n muka x sbr nk pulang ump..nk tdo..sgt pening ktika nie..cermin mata kemek..pening2..tudung pn dh mcm apo enth..ok tu je kisah kami berempat..smga semua kejadian ini ada hikmahnya..jadikan ia satu pengajaran untuk smua
4 comments:
waaaa mrket kau kjap..
hoho..
tp seb bek r.. syukur xjd lg trok..
sian kt am.. dlu nsem.. skarng da kureng.. hehe..
sbr cik helwa
igt r stiap kjdian Allah brpsgn
ko da mrse musibah, psni msti ko akn dpt xmusibah=hepi, hihu
get well soon kwn
haziq:markat x markat luka di muka i ni sape nk rawta..auu..hihi hlg 10 sen..duit hntaran pn brkurangan..rugi2...
pojan:jan?kjadian brpasangan nga xcdent ni de kaitan ker?cnfius aku..
btw thks kwn2 krna byk membantu n berdoa utk aku..love u ols..
ya allah kahhh...mujur la mujur...jago diri kah..
Post a Comment