Sunday, January 8, 2012

kasih ibu menbawa ke syurga, kasih ayah menbawa berkat...

salam kawan2..

hari ni sy nk sharing tntg topic sbgaimana yg sy tls di atas.. hr ni tibe2 rase sayu dgn masyarakat skrg.. untuk berita lebih lnjut sila rujuk web berita harian metro di bwh...
http://www.hmetro.com.my/articles/Butahatibuangayah_ibu/Article

mngapa ibu bapa di sisihkan??
mngapa mreka mnjadi mgsa??

kwn2 sedarlah hdp kita ni mcm roda..brputar2..
dulu,
kita di pakai lampin pakai buang,
kita di dodoikan,
kita dimandikan,disusukan,
hri ini kita sihat,
semua blh buat sendiri,
diberi tubuh bdn yg sihat,
esk lusa x tahu,
apabila sudah tua,
kita dipaki lampin pki buang,
mndi,mkn minum smua org yg jaga,

maka terbuktilah,
bhawa hdp ni mmg unik kan?..
tibe2 teringat kt moyang sedara aku yg tgal di jengka pahang..
semalam bru g tgk dia..
semua kena org buat, mndi,bsuh air bsr/kecil,
mkn minum...
sayu hati siapa yg tahu..

tok kenal ko sapo nie??
....tok x jwb...
ni anok poksu sop kelate..
ingt dop tok??.
...posu sop mano??...
usop anok tok selimin...
....ooo anok abe limin..ingt btpo x ingt..(terketar2 mnjwb)
...lamo dh x tgk usop...bsr dh ko ank dio..ph mri bw gapo ko tok?buoh durie..
haha..(aku gelak), xdok bw gapo2 tok..bw diri jh nk mri tgk tok..nk mlwat tok,shat ko x?
...alhamdulillah sihat...
kito dr tmpat blja nie..sbb tu x bw gapo2

tok dk die2 la..pegei kt tikar tu..nk eret nk g mndi,tkr pampes nie..pegei molek tok..
dgn sayu, aku n my cousin pn tarik la tikar yg tok duduk td g blk air..
brt mata memandg brt lg bhu memikul..

ok hbs crte aku dgn tok yang aku..
sbnr nye aku bru je knl tok yang sdre aku nie..
brpuluh2 thun, bru je knl..sbb mse ayh aku kecik2 dia pndh di phg..ktrg stil kt klntn..jd agk trpisah..hr tu aku g kenduri sdre sblh phg..bru aku knl rupe2nye aku ade mk sdre di bukit tajau phg,dan fmly2 lain..

emm hbs la crte nie..

kesimpulan dr ksh nie..brbuat baik lah kpd org tua kita, esk2 anak2 kita plk akn bt baik kt kita...
tuhan itu adil..