Monday, December 19, 2011

luahan seorang pelajar tahun akhir...

assalaimualaikum pembuka bicara,

hati ini tibe2 tergerak utk mncoret tntg hsrt hti seorg pljr thn akhir..
sayu trasa apabila dikenangkan,
tdk smpi sbln lg ktrg smua akn mngalkan bumi ump trcinta,
oh ump plbagai knanangan yg tlh dilalui,
suka duka, perit pedih, gembira, sayu, sepi, dan semua perasaan tlh dikecapi,
hnya Pencipta slruh alam shja yg mengetahui,

dlm kesayuan yg mlnda hti ini msh lg sibuk dgn tgs2 yg ada,
smkn hri smkn sibuk dgn tgsan sbgai seorg pljr thn akhir,
tdk ckup tidur, brkejar ke sana, ke mari sh prkara biasa bg kami,
tetapi itulh hkikat pljr thn akhir,
jd gunalah msa yg ada ini dgn sbaiknya,
masa yg brlalu tdk akn brpatah blik,
sedarilah kwn2 hdup ini brwarna wrni,

oh sayunye rse hti ini,
final draft psm sdh brakhir,
presentation psm blm brakhir,
begitu juga dgn final exam,
semua itu sgt pntg bg seorg pljr thn akhir,

kuliah sdh hmpir brakhir,
dan mmg sdh pn brakhir,
tibe2 rndu plk rse nk ke cls,
bgn pg2 brkejar2ran ke cls,
tgk muka lcturer trs rse mngntuk,
dlm cls blh dk borak2,

tetapi dlm kekalutan itu semua,
kter kna sdr bhawa masa hdpan kita msh mncbar,
industrial training blm psti d mna kita d letakkan,
di stulh brmulanya alm bru bg pljr thn akhr yg wjb mnjalani LI slma 6 bln,
hdp d luar sgt mncbr,

tibe2 dpt caling drpda 1 cmpany nie ofer tntg LI..so i kna stop la..smbung esk.. tata

No comments: