Bulan ni paling kusut buat aku.pelbagai dugaan yg harus ku tempuh terutama trpaksa berperang dgn masa.tidak termasuk lg dengan asgment,test,kuiz,presentation.sedar tdk sedar aku sdh di thn tiga.
tetapi dlm masa yg sama aku terpaksa berperang dengan aktiviti sosial yg byk memberi tekanan kpd ku.kerja mpp,bgkel multimedia,expoconvo sgt membuat aku tdk ckup tido,tido x lena.. apakah ini semua??mngapa aku d tkdrkan begini..
seorang pelajar yg niatnya ingin menuntut ilmu tetapi hariannya penuh dgn kegiatan luar.di mana masa untuk mencari ilmu??cuma ilmu sosial,ilmu berorganisasi mmg penuh dalam kenangan dan ia mangajar aku erti kehidupan.
tidak dinafikan berorganisasi seperti ini sgt memberi impak kpd diriku.aku dpt mngetahui mcm mne untuk menhandle sesuatu masalah,mcm mne nk buat keputusan dlm satu masa, bersedia apabila mnculnya kecemasan,kerja on the spot dan mcm2 lah..media massa datuk2 dan datin2 itu sdh biasa bg aku walaupn d prgkat awl..jika brbndg dgn diriku dhulu dan kini sgt brbeza..dhulu aku tdk brkenyakinan dan tdk pnda brkomunikasi skrg itu sdh mnjdi prkara biasa bg diriku..
masalah mncul satu persatu..kdg2 mncul kegembiraan,kdg2 mnculnya mslh..mslh inilh yg membuat kepala aku mnjadi pusing..tetapi Allah itu adil dia dtgnya hujan supaya mnusia sedih tetapi mnusia tdk sedar bhwa slps itu Allah akn bg pelangi yg sgt cntik utk kita..
kehidupan ini sangat unik dan berwarna warni..tetapi jika hdrnya masalah di mana tmpat kita merujuk??kawan?ibu?ayah?tmn lelaki?tmn wanita?keluarga???..maka jawab org yg bertaqwa ialah sebaik2 aduan adalah dgn kekasih kita yg SATU..tiada yg lain slain drpNYA..
semoga sgla kekusutan ini mngajar aku erti kehidupan..walaupun tgisan hati tiada siapa yg tahu tetapi aku bersyukur krn masih mempunyai kekasih yg SATU..
seorang pelajar yg niatnya ingin menuntut ilmu tetapi hariannya penuh dgn kegiatan luar.di mana masa untuk mencari ilmu??cuma ilmu sosial,ilmu berorganisasi mmg penuh dalam kenangan dan ia mangajar aku erti kehidupan.
tidak dinafikan berorganisasi seperti ini sgt memberi impak kpd diriku.aku dpt mngetahui mcm mne untuk menhandle sesuatu masalah,mcm mne nk buat keputusan dlm satu masa, bersedia apabila mnculnya kecemasan,kerja on the spot dan mcm2 lah..media massa datuk2 dan datin2 itu sdh biasa bg aku walaupn d prgkat awl..jika brbndg dgn diriku dhulu dan kini sgt brbeza..dhulu aku tdk brkenyakinan dan tdk pnda brkomunikasi skrg itu sdh mnjdi prkara biasa bg diriku..
masalah mncul satu persatu..kdg2 mncul kegembiraan,kdg2 mnculnya mslh..mslh inilh yg membuat kepala aku mnjadi pusing..tetapi Allah itu adil dia dtgnya hujan supaya mnusia sedih tetapi mnusia tdk sedar bhwa slps itu Allah akn bg pelangi yg sgt cntik utk kita..
kehidupan ini sangat unik dan berwarna warni..tetapi jika hdrnya masalah di mana tmpat kita merujuk??kawan?ibu?ayah?tmn lelaki?tmn wanita?keluarga???..maka jawab org yg bertaqwa ialah sebaik2 aduan adalah dgn kekasih kita yg SATU..tiada yg lain slain drpNYA..
semoga sgla kekusutan ini mngajar aku erti kehidupan..walaupun tgisan hati tiada siapa yg tahu tetapi aku bersyukur krn masih mempunyai kekasih yg SATU..
No comments:
Post a Comment