Saturday, November 14, 2009

kawan+lawan


"kawan @sahabat sgt pntg dlm hdp kte..tdk ada kwn x lgkp lah khdupan kta sharian.tetapi sape kwn yg sbnrnye???kwn yg sbnrnye ialah yg sgup brkorban ape shja smade ssh dan sng.brtemu dan brpisah krna allah...kwn sgt rmai dan x akn brkrang mlh smakin brtambh. bab kte pepatah jgn sesekali mncari msuh tetapi crilah seribu kawan.. emm sbnrnya ape mksud ini semua..fikirkanlah sndiri....orang yang pndai brkawan adalah org yg sdh matang fikiranya. jd sape2 yg rse drinya tu blm lg mtg cpt2lah brubah.jgn dk fikir unt kebaikan dri sndri shja.x blh nk slhkan mreka jgk.mgkin org seumpama ini adalah org yg x pnh hdp ssh.ssb tu hdp sntiasa ingin kesenangan tnpa mngira perasaan org sekeliling..dan ada jgk org yg x sdr diri.bab kata pepatah ukurlh baju di badan sndiri..brcakap mngalahkan YB tp hkikatnya semua rekaan semata2..mgkn kata2 mereka ni unt mnutup klemahan dri tetapi hkikatnya org sekeliling sdh thu hakikat sbnrnye...dan ada juga org yg trlau emosional yg mnyebabkab org sekeliling mnjadi mgsa..trutama golongan prempuan.please be profesional person,be mached..kite dh bsr bkn drjh stu or tadika lg..nk emo emo ni pn jgnlh tnjuk dpn org lain..smpaikan kwn tgur pn x nk brckp..dh bisu ke ape?? kalau kwn bt slah tlglah bgthu dgn baik.ini tdk ribut xde angin xder tup tup bt muke lak..bkn sorg yg kena hbs stu geng...mgkn die ingt bt muke cmtu blh dpt prhatian kwn2 n ade org pujuk..plez la kwn kite dh dewasa blh jd mak org dh..bkn bdk kecik nk pujuk2 nie..byk bnda lg dlm khdupan ni prlu di fikirkan..tlglah wahai shbt kesayanganku brubah unt kebaikan dri sndri walaupn bkn unt kebaikan org lain..jd ..tidak dinafikan juga mybe diarang x sdar ape yg dilakukan itu blh mnyebabkan jiwa org lain trase.cube la jdikan dri kita ni org yg sanggup brkorban unt org lain.skit pn dh jd lah.. tetapi x dinafikan jgak semua org ada klbihan dan kekurangan msg2..mnusia biase tdk blh lari dr membuat kesilapan.tetapi jika kesilapan itu brulang kali dan kerap brlaku adakah itu di kira prbuatan yg tdk sngaja?????...fikirknlah..jd sedar2lah wahai sahabatku... cubelah trima hakikat sebenar khidupan ini dgn sebaiknya..org lain x mampu unt menolong jika dri sndri tdk mhu brubah.."brpesan sang kancil kepada kawan2ya.. tmbah anak rusa plk"kalu cmtu bgaimana untuk mnyelesaikan mslah ini?"..jwb mak kancil"x pyh fikir ssh ko pgil sang buaya spaya kte dpt mnyeberangi sungai ni".... tnp dsedari sang kncil,brung gagak sdg brmonolog sndri di sbtg pokok cengal di tepi sungai smbil memerhtikn mreka"ape la diarang dk merepek nie??x fhm btl jap mnusia jap nk mnyeberangi sungai jap kwn..adoissh pusing..emm baik aku pg mncri kebebasan trbang kemana shja...smga kite brjmpa lagi..sekian"..tnp brlengah brterbangan lah sang gagak dgn pnuh kebebasan dan ketenangan....hehehe
p/s:sbnrnye aku nk mrh kt kwn aku..x thu cmne nk luah..so tetiba je dpt creat statement nie..

No comments: